فریدریش نیچه

گروه موسیقی The Tiger Lillies
گروه موسیقی The Tiger Lillies
دی 23, 1398
فیلم هالی موتورز Leos Carax
فیلم هالی موتورز Leos Carax
دی 23, 1398
نمایش همه

262,000 تومان595,000 تومان

فریدریش نیچه (Friedrich Nietzsche) فیلسوفی آلمانی ست که تاثیر چشمگیری بر اندیشه زمانه ی ما گذاشته. شروع فعالیت فکری حرفه یی نیچه با تدریس در دانشگاه بازل (University of Basel) به عنوان استاد لغت شناسی (Philology) در سال 1869 بود. او اما ده سال بعد به در خواست خودش و به علت ضعف جسمی بازنشسته شد. از آن زمان به بعد تمام وقتش را _تا اندازه یی که شرایط جسمی اش یاری می کرد_ صرف نوشتن کرد. مهم ترین آثار فریدریش نیچه، نظیر چنین گفت زرتشت، غروب بتان، فلسفه ی شادان و غیره، در این بازه که تنها ده سال به طول می انجامد نوشته شده، چرا که در سال 1889 دچار نوعی تشنج می شود و در نتیجه توانایی فکری اش را به کلی از دست می دهد. او باقی عمرش را تا زمان مرگش در 25 اوت 1900 در کنار مادر و سپس خواهرش می گذارند.

نیچه احتمالن یکی از خوانده شده ترین و البته پر حاشیه ترین فیلسوف های دوران ما به حساب می آید. برخی از نظرات نیچه درباره ی اهمیت وجود یک قدرت سلطه گر، و یا برتری نژادی سبب شد تا سال ها پس از مرگش از او به بدی یاد شود. خصوصن دستکاری آثار او توسط خواهرش و انتشار مجدد آن ها در زمان قدرت گرفتن حزب نازی موجب نفرت بیشتر متفکران جهان از او شد. اگرچه می بایست قبول کرد تکثیر کردن آثار نیچه، ولو اینکه طرز فکری منفی درباره ی نیچه به وجود آورد به دیده شدن و به جاودانه شدن آثار او کمک کرد. از دهه ی 1960 به این سو نسخه های اصلی آثار نیچه مجددن منتشر شد و متفکران و خوانندگان عادی در مورد آثار نیچه به بازنگری پرداختند.

نیچه تقریبن در همه ی آثارش به موضوع فرهنگ و جامعه نیز می پردازد، شاید این دلیل پر رنگ بودن ایده های او در فرهنگ روزمره و عامه باشد. بسیاری از ایده، اصطلاحات، و جمله های نیچه آنقدر تکرار شده اند که جزئی از زبان یا دانش عمومی ما شده اند، به طوری که گاهی گوینده ی آن ها را فراموش می کنیم. از این موارد می توان به اصطلاح «ابر مرد / سوپرمن»، «ضد مسیح»، «خدا مرده»، «اراده ی قدرت»، و یا جمله ی معروف «به سراغ زنان می روی تازیانه را فراموش نکن» نام برد.

می بایست فریدریش از نیچه به خاطر پرداختن به بسیاری از موضوعات مهم بشر و دغدغه ها او، و به خصوص پرداخت گسترده به موضوع پوچی آن هم سال ها قبل از تبدیل شدن آن به یک سندرم متداول، تقدیر کرد. با این همه بحث درباره ی اینکه آیا نیچه به راستی فاشیست، نژاد پرست، و یا زن ستیز بود همچنان ادامه دارد. عده یی سعی دارند تعابیر مختلف و بعضن اعجاب آوری برای لطیف تر نشان دادن جملات نیچه که صراحتن به ایده هایی اشاره می کند که عموم مردن توانایی پذیرششان را ندارند بیاورند. به طور مثال در حالی که نیچه بسیار رک می گوید «خدا مرده» برخی ادعا می کنند نیچه در واقع فردی مذهبی بوده! حتا عده یی بر این باور هستند که نیچه در دوره ی پایانی عمر خود دچار زوال عقل نشده، بلکه خود را همچون برخی عرفای شرقی به «دیوانگی» زده تا تماشاچی واکنش خوانندگان آثارش باشد!

شناسه محصول: نامعلوم دسته: برچسب:

طرح لباس فریدریش نیچه

در این طرح از یک طراحی با مداد استفاده شده که خود از روی یکی از عکس های فریدریش نیچه در میانسالی کشیده شده. در پایین طرح نام فریدریش نیچه با امضای خودش درج شده. نکته یی طنز آمیز راجع به نیچه، سبیل بلند و پرپشت اوست، که به اندازه ی تفکراتش حاشیه ساز و قابل توجه است. در این طرح بر این نکته تاکید شده (اما اغراق نشده!).

 

جنس، سایز، رنگ، و مدل

طرح فریدریش نیچه قابل سفاش بر روی تیشرت آستین کوتاه، تیشرت آستین بلند، و پولیور (دورس) می باشد. جزئیات کامل راجع به جنس و مدل لباس های سیناریوم را در صفحه ی انواع لباس های سیناریوم بخوانید.

 

انتخاب سایز

برای انتخاب سایز می بایست طبق توضیحات و جدول های سایزبندی صفحه ی سایزبندی لباس ها عمل کنید.

 

تذکر

پیشنهاد می کنیم حتمن صفحه ی «روش های چاپ لباس» در فروشگاه سیناریوم را جهت آگاهی راجع به نوع و کیفیت محصولی که خریداری می کنید بخوانید.

نوع لباس

رنگ

سفید, قرمز, زرد, ملانژ, نارنجی, سرخابی, صورتی, آبی, فیروزه ای, سبز, سبز سدری, سبز مغز پسته ای

سایز

S, M, L, XL, XXL, XXXL

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “فریدریش نیچه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× سوال داری؟ بیا بچتیم!