فیلم The Birds آلفرد هیچکاک

فیلم The Seventh Seal اینگمار برگمان
فیلم The Seventh Seal اینگمار برگمان
مرداد 22, 1399
گروه موسیقی The Doors
گروه موسیقی The Doors
مرداد 22, 1399
نمایش همه

262,000 تومان595,000 تومان

طرح فیلم The Birds آلفرد هیچکاک برگرفته از یک پوستر طرفدار-ساز (Fan-made) این فیلم است. در این طرح تصویر ضد نور و تک رنگ نیم رخ آلفرد هیچکاک را می بینیم که در میان آن دسته ای از پرندگان در حالت های مختلف دیده می شوند. برخی از این پرندگان از نیم رخ هیچکاک بیرون هستند اما به نظر می رسد امتداد تصویر هیچکاک باشند. فضای اطراف طرح و همچنین فضای داخل آن که با تصاویر پرندگان خالی شده رنگ پس زمینه یا در واقع لباسی که طرح روی آن چاپ می شود را به خود می گیرند. در پایین طرح عنوان فیلم نیز درج شده.

 

جنس، سایز، رنگ، و مدل

طرح فیلم The Birds آلفرد هیچکاک قابل سفاش بر روی تیشرت آستین کوتاه و آستین بلند می باشد. جزئیات کامل راجع به جنس و مدل لباس های سیناریوم را در صفحه ی انواع لباس های سیناریوم بخوانید.

 

انتخاب سایز

برای انتخاب سایز می بایست طبق توضیحات و جدول های سایزبندی صفحه ی سایزبندی لباس ها عمل کنید.

 

تذکر

پیشنهاد می کنیم حتمن صفحه ی «روش های چاپ لباس» در فروشگاه سیناریوم را جهت آگاهی راجع به نوع و کیفیت محصولی که خریداری می کنید بخوانید.




شناسه محصول: نامعلوم دسته: برچسب:

فیلم The Birds آلفرد هیچکاک

پرندگان (The Birds) فیلمی ست در ژانر تریلر-وحشت به کارگردانی آلفرد هیچکاک (Alfred Hitchcock)، کارگردان سرشناس بریتانیایی-آمریکایی، در سال 1963. فیلمنامه ی The Birds اقتباسی ست از داستانی با همین عنوان نوشته ی دَفن دو موریه (Daphne du Maurier)، نویسنده ی بریتانیایی در سال 1952. در این فیلم تیپی هدرن (Tippi Hedren) در اولین تجربه ی سینمایی اش هنرنمایی می کند.

 

خلاصه داستان فیلم The Birds آلفرد هیچکاک

فیلم The Birds ماجرای ملاقات زنی به نام ملانی دنیلز (Melanie Daniels) با مردی به نام میتچ برنر (Mitch Brenner) در یک پرنده فروشی در سانفرانسیسکو را روایت می کند. ملانی که تصمیم می گیرد یک جفت مرغ عشق را به میتچ هدیه بدهد به دنبال او به بودگا بِی، شهر کوچکی در نزدیکی سانفرانسیسکو، سفر می کند. با حضور او در این شهر، تمام پردنگان از هر نوعی رفتاری عجیب و متخاصمانه نسبت به انسان های شهر نشان می دهند.

 

نقد فیلم The Birds آلفرد هیچکاک

پرندگان یک اثر بسیار جسورانه و بلند پروازانه نسبت به زمان خودش به شمار می رود. هیچکاک با نشان دادن پرندگانی بی آزار و بی خطر برای انسان که ناگهان تبدیل به تهدیدی برای آدم ها می شنود قصد داشت سلطه ی قاهرانه ی انسان بر طبیعت را به چالش بکشد. او با آغاز فیلم با پرندگان مبحوس در قفس های یک پرنده فروشی، و در میانه ی فیلم با نشان دادن انسان هایی که در خانه هایشان از ترس پرندگان مبحوس شده اند، قصد داشت برای مدتی کوتاه تصور تعویض جایگاه انسان ها و دیگر موجودات آزار دیده از سوی انسان ها را منتقل کند. برای ساختن The Birds از انواع مختلفی از تکنیک های سینمایی و جلوه های ویژه پر مشقتی استفاده شد که حتا تا به امروز حیرت انگیز هستند.

فیلم پرندگان در زمان اکرانش با نقد های متناقضی رو به رو شد، در حالی که برخی از ناقدان The Birds هیچاک را به عنوان فیلمی هیجان انگیز، ترسناک، و تاثیرگذار تحسین کردند، اما برخی دیگر آن را ضعیف ترین فیلم تریلر هیچکاک قلمداد کردند. The Birds در جشنواره ی کن اکران شد و همچنین کاندید بهترین جلوه های ویژه ی اسکار شد اما جایزه ای دریافت نکرد. با گذشت زمان فیلم The Birds آلفرد هیچکاک مورد بازنگری قرار گرفت و امروزه حالتی اسطوره ای در تاریخ سینما دارد.

 

حاشیه فیلم پرندگان آلفرد هیچکاک

تیپی هدرن، بازیگر نقش اول فیلم پرندگان، مدتی بعد از اتمام این فیلم ادعا کرد هیچکاک رفتار آزار دهنده ای با او داشته. به گفته ی هدرن، هیچکاک ابتدا به او گرایشی جننسی داشته اما از آن جا که او درخواست هیچکاک را تمکین نکرده، در طول فیلم به شیوه های مختلف موجب آزار و اذیت او شد. این ماجرا اگرچه تنها از قول تیپی هدرن بازگو شده، اما زمینه ساز ساختن فیلمی به نام «دختره» (The Gril) به کارگردانی جولیان جارولد (Julian Jarrold) در سال 2012 شد.

 

قسمت دوم فیلم The Birds آلفرد هیچکاک

در سال 1994 فیلمی تلویزیونی به نام «پرندگان 2: پایان سرزمین» (The Birds II: Land’s End) به کارگردانی ریک روزنتال (Rick Rosenthal) در ادامه ی پرندگان هیچکاک ساخته شد. در این فیلم نیز تیپی هدرن حضور دارد، اما در نقشی فرعی. پرندگان 2 با استقبال گرم و نقد های مثبتی رو به رو نشد.

نوع لباس

رنگ

مشکی, سفید, سرمه ای, قرمز, زرد, ملانژ, نارنجی, سرخابی, صورتی, آبی, فیروزه ای, سبز, سبز سدری, سبز مغز پسته ای

سایز

S, M, L, XL, XXL, XXXL

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “فیلم The Birds آلفرد هیچکاک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× سوال داری؟ بیا بچتیم!