فیلم Roma آلفونسو کوارون

فیلم Eyes Wide Shut استنلی کوبریک
فیلم Eyes Wide Shut استنلی کوبریک
بهمن 6, 1398
فیلم Moebius کیم کی دوک
فیلم Moebius کیم کی دوک
بهمن 6, 1398
نمایش همه

262,000 تومان595,000 تومان

روما (Roma) فیلمی اسپانیایی زبان در ژانر درام حماسی ست به کارگردانی آلفونسو کوارون (Alfonso Cuarón)، کارگردان مکزیکی، در سال 2018. فیلم روما داستان زن خدمتکاری به نام کلئو (Cleo) را در دهه ی هفتاد مکزیک روایت می کند. این فیلم جایزه ی شیر طلائی هفتاد پنجمین دوره ی جشنواره ی ونیز را برنده شده.

شناسه محصول: نامعلوم دسته: برچسب:

طرح لباس فیلم Roma آلفونسو کوارون

در طرح فیلم روما از یک کاکتوس اپونتیا (Opuntia) که در فارسی به «زبان مادر شوهر» معروف شده استفاده شده. اما چرا کاکتوس؟

مهم ترین دلیل برای استفاده از کاکتوس اپونتیا شباهت بصری آن با تصویر روی پوستر رسمی فیلم روما ست. در پوستری رسمی فیلم عکسی از یکی از صحنه های نزدیک به پایان فیلم به کار رفته که در آن سوفیا (Sofia)، یعنی زن ارباب کلئو، و فرزندانش، همگی کلئورا در آغوش گرفته اند، چراکه کلئو چندی قبل دو تا از فرزندان اربابش را که در حال شنا در دریا بودند از غرق شدن نجات داده بود. این تصویر کلیدی اهمیت کلئو در زندگی اربابش و فرزندان او را نشان می دهد. به علاوه وقتی فیلم را می بینیم در همین لحظه است که کلئو گریه اش می گیرد و اعتراف می کند که دوست نداشته نوزاد خودش در این شرایط به دنیا بیاید. او به تازگی نوزاد مرده یی به دنیا آورده، و در آن لحظه همچنان غصه دار از دست دادن اوست. دیدن تصویری که توضیح داده شد ما را به این فکر می اندازد که انگار همه ی فرزندان ارباش، و حتا خود اربابش، همگی بچه های او هستند. اما این تنها دلیل استفاده از کاکتوس در طرح تیشرت فیلم روما نیست!

فیلم روما درواقع فیلمی بسیار زنانه و مادرانه ست. کلئو، با دلسوزی از خانه ی اربابش، و همه ی سکنه ی آن مراقبت می کند. در جای جای فیلم می بینیم که چطور همه ی ساکنان خانه به نوعی نیازمند و محتاج به کلئو هستند. رفته رفته در طول فیلم می بینیم که کلئو چقدر زن مقاوم، سخت کوش، و سختی کشیده یی ست. او بعد از آشنایی و رابطه با یک مرد جوان، از او باردار می شود، اما مرد به یکباره و بی خبر ناپدید می شود. وقتی کلئو بالاخره پدر فرزندنش را پیدا می کند و می گوید که از او باردار شده، مرد به او فحش می دهد و با خشونت او را تهدید. جالب اینکه در نهایت خود آن مرد با درست کردن صحنه یی وحشتنات و پر استرس با قتل یک نفر در فروشگاهی که در آن کلئو مشغول خرید سیسمونی ست، باعث سقط شدن جنین کلئو می شود.

از طرف دیگر، سوفیا (زن ارباب کلئو) هم شرایطی قدری شبیه به کلئو را پشت سر می گذارد وقتی همسرش از او جدا می شود و او را تنها با خانواده ی پر جمعیتش رها می کند. کمی بعد از طلاق، سوفیا با تاکید به کلئو می گوید «فرقی نمی کنه [مرد ها] چی بهت می گن، ما [زن ها] در نهایت تنها هستیم». در واقع مردانی که در فیلم روما می بینیم همگی خشن، بی وفا، و بی رحم هستند. پس باید به کلئو حق داد وقتی می گفت «دوست نداشتم فزندم در این شرایط به دنیا بیاد». این حرف کلئو پر معنا تر می شود وقتی در نظر بگیریم که نوزاد او دختر بود.

همه ی این حرف ها ما را مطمئن می کند که روما فیلمی فمنیستی ست درباره ی تنهایی، سخت کوشی، مقاومت، و البته قدری هم زمختی زنان در جامعه یی مردسالار. آیا همه ی این ها در کاکتوس اپونتیا که انگار بزرگترین ساقه اش که در خاک قرار دارد مثل یک مادر ساقه های کوچکتر را در بغل گرفته و از آن ها مراقبت می کند دیده نمی شود؟

 

جنس، سایز، رنگ، و مدل

طرح فیلم Roma قابل سفاش بر روی تیشرت آستین کوتاه، تیشرت آستین بلند، رکابی (تاپ)، و پولیور (دورس) می باشد. جزئیات کامل راجع به جنس و مدل لباس های سیناریوم را در صفحه ی انواع لباس های سیناریوم بخوانید.

 

انتخاب سایز

برای انتخاب سایز می بایست طبق توضیحات و جدول های سایزبندی صفحه ی سایزبندی لباس ها عمل کنید.

 

تذکر

پیشنهاد می کنیم حتمن صفحه ی «روش های چاپ لباس» در فروشگاه سیناریوم را جهت آگاهی راجع به نوع و کیفیت محصولی که خریداری می کنید بخوانید.

نوع لباس

رنگ

مشکی, سفید, سرمه ای, قرمز, زرد, ملانژ, نارنجی, سرخابی, صورتی, آبی, فیروزه ای, سبز, سبز سدری, سبز مغز پسته ای

سایز

S, M, L, XL, XXL, XXXL

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “فیلم Roma آلفونسو کوارون”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× سوال داری؟ بیا بچتیم!