موسیقی متن فیلم Climax گاسپار نوئه

همه ی موزیک ویدیوهای گاسپار نوئه
همه ی موزیک ویدیوهای گاسپار نوئه
شهریور 24, 1397
Ahmad Shamlou Translated Poem
The Sorrowful Song of Three Sagas by Ahmad Shamlou
شهریور 24, 1397
همه ی موزیک ویدیوهای گاسپار نوئه
همه ی موزیک ویدیوهای گاسپار نوئه
شهریور 24, 1397
Ahmad Shamlou Translated Poem
The Sorrowful Song of Three Sagas by Ahmad Shamlou
شهریور 24, 1397
نمایش همه

موسیقی متن فیلم Climax گاسپار نوئه

با انتشار خبر ساخته شدن فیلم جدیدی به نام Climax (کلایمکس) اثر گاسپار نوئه، و اکران آن در جشنواره ی کن، ما هم مقاله یی راجع به این فیلم در سیناریوم نوشتیم و در حد توان به پوشش خبر های مختلف راجع به آن پرداختیم. این فیلم اکنون تنها چند روز با اکران عمومی در فرانسه، و سپس کشور های دیگر فاصله دارد. کلایمکس در تاریخ 28 شهریور 97، یا 19 سپتامبر 2018 اکران خواهد شد. اما تا زمان اکران آن و دسترسی ما ایرانیان بدبخت به این فیلم از طریق اینترنت، شاید گوش دادن به موسیقی متن (Soundtrack) آن رضایت بخش باشد. پس برای شنیدن موسیقی متن Climax گاسپار نوئه این پست را تا انتها بخوانید.

 

موسیقی متن Climax

در زمان اکران کلایمکس در جشنواره ی کن بروشوری حاوی اطلاعاتی راجع به این فیلم و نحوه ی ساخته شدنش هم منتشر شد. من متن این بروشور به انگلیسی و فرانسه، و هم ترجمه ی فارسی آن توسط خودم را در پستی راجع به کلایمکس گاسپار نوئه قرار دادم. در بخشی از این بروشور به موسیقی استفاده شده در این فیلم پرداخته شده. تقریبن همه ی موزیک های استفاده شده در فیلم کلایمکس از آثار قدیمی مربوط به دهه ی 90 میلادی هستند. اما در فهرست انتهای بروشور نام 2 آهنگ را می بینیم که جدید هستند؛ در واقع این دو اثر در زمان انتشار بروشور مذکور هنوز به طور رسمی منتشر نشده بودند.

موسیقی متن Climax

فهرست همه ی موزیک های استفاده شده در فیلم کلایمکس

دو اثر منتشر نشده یکی Sangria اثر توما بانگالتر (Thomas Bangalter)، آهنگساز مورد علاقه ی گاسپار نوئه، که مشخص است به طور ویژه برای فیلم کلایمکس ساخته شده؛ و اثر دیگر Dickmatized اثر کیدی اسمایل (Kiddy Smile) است. کیدی اسمایل همچنین بازیگر فیلم کلایمکس هم هست. او در اصل دی جی و رقصنده است، اما گاسپار نوئه او را برای ایفای نقش دی جی ددی (DJ Daddy) در فیلمش انتخاب کرد.

 

شنیدن موسیقی متن Climax

یکی از کاربران یوتیوب 19 تا از 21 موزیکی که در فیلم کلایمکس استفاده شده را در یک جا جمع و منتشر کرده. این مجموعه به دلیلی که در بالا توضیح داده شد فاقد 2 عنوان موزیک جدید است. ما این دو مورد را جداگانه به این پست اضافه کرده ایم، که در ادامه قابل شنیدن هستند.

برای راحتی مخاطبان مقیم ایران این مجموعه از 19 موسیقی متن Climax گاسپار نوئه را مجددن در یکی از سرور های ایرانی آپلود کرده ایم (البته امیدواریم حذفش نکنند):

 

لیست آهنگ ها:

1. [0:00] Gary Numan – Trois Gymnopedies

2. [2:44] Chris Carter – Solidit

3. [10:29] Cerrone – Supernature

4. [20:15] Patrick Hernandez – Born To Be Alive

5. [23:22] M|A|R|R|S – Pump Up the Volume

6. [27:28] Lil Louis – French Kiss

7. [37:20] Dopplereffekt – Superior Race

8. [40:27] Dopplereffekt – Technic 1200

9. [44:58] Thomas Bangalter – What To Do

10. [49:24] Neon – Voices

11. [53:10] Suburban Knights – The Art of Stalking

12. [58:08] Daft Punk – Rollin’ & Scratchin’

13. [1:05:37] Aphex Twin – Windowlicker

14. [1:11:45] Wild Planet – Electron

15. [1:19:22] Soft Cell – Tainted Love

16. [1:22:05] Soft Cell – Where Did Our Love Go

17. [1:25:14] Giorgio Moroder – Utopia Me Giorgio

18. [1:28:38] The Rolling Stones – Angie

19. [1:33:11] Cosey Fanni Tutti & Coh – Mad

 

آهنگ Supernature اثر Cerrone

از بین لیست موسیقی متن Climax که بالا دیدید، احتمالن آهنگ Supernature اثر Cerrone برایتان جالب تر از بقیه باشد، چراکه این همان آهنگی است که در تیزر رسمی فیلم کلایمکس استفاده شده. یک بار دیگر جداگانه به این آهنگ گوش بدهید:

 

همچنین در ادامه موزیک ویدیو رسمی این آهنگ را تماشا کنید:

 

آهنگ موزیک ویدیو Dickmatized اثر Kiddy Smile

تنها چند روز بعد از غوغای کلایمکس در کن، موزیک ویدیوی Dickmatized از Kiddy Smile منتشر شد. این موزیک در فیلم کلایمکس استفاده شده، همچنین خود کیدی اسمایل در کنار بازیگر دیگری در این موزیک ویدیو دیده می شود، از بازیگران کلایمکس هستند. این آهنگ در سبک الکترونیک است و حال و هوایی کمیک و شوخی وار دارد.

در اینجا می توانید این موزیک ویدیو را تماشا کنید:

آهنگ Sangria اثر Thomas Bangalter

آخرین موسیقی جامانده، آهنگ سانگریا (Sangria) از توما بانگالتر (Thomas Bangalter)، موزیسین و دی جی فرانسوی است. او سابقه ی همکاری طولانی مدتی با گاسپار نوئه دارد. موسیقی فوق العاده ترسناک و البته تاثیر گذار او در فیلم بی بازگشت (Irreversible) از نمونه های بارز این همکاری است.

کسانی که خلاصه داستان کلایمکس را خوانده اند، و یا تیزر این فیلم را دیده اند، می دانند داستان این فیلم راجع به وقایعی است که بعد از نوشیدن مقداری شرراب سانگریای آغشته به مواد رواننگردان توسط تعدادی رقصنده رخ می دهد. پس نام این آهنگ کاملن مرتبط به این فیلم است، و مشخص است بانگالتر آن را مخصوص این فیلم ساخته.

در ادامه این آهنگ را نیز بشنوید:

سینا قاسمی موسوی
سینا قاسمی موسوی
دانشجوی ارشد رشته ی سینما هستم و نویسنده ی محتوا و همچنین مدیر وبسایت سیناریوم.

1 دیدگاه

  1. ایمان گفت:

    نتونستم آهنگ پیدا کنم لعنتیییییییییییی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× سوال داری؟ بیا بچتیم!